Highschoolcanada.reismee.nl

Paardrijden in de bergen en vliegen boven de canyon

Vorige week donderdag ben ik gaan paardrijden in Kananaskis. Ik moest vroeg opstaan want het begon al om 10:30 en het was 45 min rijden naar de ranch. Het was een hele mooie, typische western ranch en het was heel erg afgelegen. Daar kreeg ik een paard aangewezen: Calypso, een jonge Akhal-Teke/Welsh merrie. Daarna hebben we de paarden op de wagen geladen en zijn we naar Kananaskis vertrokken. We waren met een gezellige groep van 4. Calypso was al een tijd niet op buitenrit geweest, dus die was op het begin best druk, maar het allemaal heel goed. Op sommige stukken lag er nog ijs of sneeuw, wat best spannend was aangezien het ook best steil was. Op de betere stukken hebben we veel gedraafd en ook een stukje gegaloppeerd. We zijn uiteindelijk 2 toppen opgegaan en op de hoogste hebben we lunch gegeten. De rest van de rit zijn we veel door het bos gegaan. We hebben in totaal 4 uur gereden en we hebben onderweg herten en wilde paarden gezien.


Vrijdag zijn we naar Carrie (de zus van Sam) en Nathan in Lethbridge gegaan. Nathan is piloot, dus ze hebben hun huis in de hangaar. Nadat we ‘s avonds aankwamen hebben we gebarbecued met gans en hert dat Nathan die dag nog had geschoten. Daarna had Nathan ons de vliegtuigen laten zien en uitgelegd hoe het allemaal werkt. Ik heb die nacht in een tent in de hangaar onder een vliegtuig geslapen. De volgende ochtend hebben we gevlogen in een van Nathan’s kleine vliegtuigen. We vlogen naar de bekende brug van Lethbridge, die in een soort canyon ligt. Ik mocht van Nathan ook een heel stuk vliegen. Dat vond ik natuurlijk echt geweldig! Het ging ook best goed, vooral omdat hij de dag ervoor had uitgelegd waar alles voor is. In een vliegtuig stuur je niet alleen met het stuur, maar ook met de pedalen. We hebben twee ritjes gemaakt en Laeticia, Santiago en Louisa gingen ook mee in het vliegtuig, maar Laeticia vond het een beetje eng. ‘S middags zijn we gaan wandelen bij de brug en de canyon. We zijn natuurlijk niet heel ver geweest, omdat Fran Veronica de hele tijd moest dragen. Het was wel heel erg mooi. In de canyon was een rivier en er was ook een mooi park. Die avond hadden Nathan en Carrie hertenbiefstuk gekookt en we zijn na het eten weer naar Calgary vertrokken. Zondag ben ik met Elena en Claire-Marie de stad in gegaan. Toen we in de trein zaten, kwam er ineens een hele rare vrouw naast ons zitten. Ze had niet heel veel kleren aan voor haar leeftijd en zei tegen mij dat ze een sollicitatiegesprek had en of ze er fatsoenlijk uitzag. Ze zag er verschrikkelijk uit, maar ik zei maar gewoon “ja”. Daarna ging ze hele slechte grappen vertellen want ze zij dat ze een comedian was. Gelukkig moesten wij snel weer van de trein af. We hebben een reusachtige milkshake gegeten met een heel stuk gebak en allemaal andere dingen erbovenop. Het was zo groot dat ik er twee dagen van heb gegeten. Daarna zijn we naar de Peace Bridge gegaan. Het waaide daar best hard dus we hebben daarna nog even door de stad gelopen en daarna zijn we weer naar huis gegaan. ‘S avonds hebben Elena, Claire-Marie en ik nog een film gekeken.


Afgelopen dinsdag ben ik met Laura naar het winkelcentrum gegaan. Ik had haar al lang niet meer gezien, omdat ze 2 weken met haar gastouders naar hun huisje in de bergen was geweest. Dinsdagavond kwam er een vriendin van Claire-Marie op bezoek en toen hebben we met Claire-Marie, de vriendin, Elena en ik een film gekeken. Dit weekend ga ik waarschijnlijk zaterdag met een Canadese vriendin afspreken en zondag ga ik waarschijnlijk met Claire-Marie, een paar vriendinnen van Claire-Marie, Elena en een vriendin van mij wandelen in de bergen. Ik heb ook weer veel nieuwe foto’s geplaatst.

Reacties

Reacties

Theo en Truus

Geweldig Judith wat jij daar allemaal meemaakt en leuk dat wij mee mogen genieten. Veel plezier nog de komende weken.
Groetjes ook van Luuk en Meggie

Luuk Smedts?

Klinkt gezellig en avontuurlijk daar! ??

Lisette

Hoi Judith

Wat ben je toch allemaal leuke en spannende dingen aan het ondernemen zeg. Geweldig om te lezen...

Groetjes Lisette

Marcel

Tjuu, dich hubs ut waal ein zwaor laeve dao. Ich haop dès ze tussedoor nog ein bietje tied euver hubs um nao sjoël te gaon... Ammezeer dich!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!