Highschoolcanada.reismee.nl

Vakantie is weer voorbij

Hallo allemaal!

De vakantie is intussen alweer voorbij, maar ik heb veel leuke dingen gedaan.

Vorige week woensdag, 31 maart, ben ik met Justine (de andere student uit Nederland) en Silvia (een student uit Italië die bij Justine woont) naar downtown gegaan. We zijn eerst naar High Park gegaan. Dat is boven een parkeergarage waar het heel mooi gedecoreerd is en je hebt een mooi uitzicht. Daar hebben we even gezeten en daarna zijn we naar de Calgary Tower gelopen. Die was helaas gesloten dus daar konden we niet in. We zijn daarna een hamburger gaan eten en zijn daarna naar een winkelstraat gegaan en hebben nog wat geshopt. Daarna zijn we met de trein richting huis gegaan en hebben onderweg nog een stop gemaakt om de ski’s voor de volgende dag voor Justine te huren. Vanuit het treinstation moesten we nog best een stukje lopen en het waaide heel erg hard, maar we lachtten er hard om. Als je ski’s huurt moet je of met een creditcard betalen of een deposit doen. Aangezien Justine geen creditcard heeft deden we een deposit. Een bankpas uit Nederland werkt hier niet bij alle winkels en Justine’s pas werkte niet, dus we moesten de deposit cash betalen. En het was maar liefst $450… Natuurlijk had Justine niet zoveel cash bij zich, dus we hebben alledrie al ons geld bij elkaar gelegd en kwamen uit op $435 wat gelukkig genoeg was. Toen zijn we met de ski’s weer naar huis gegaan. Justine is toen bij mij blijven slapen, omdat we de volgende dag heel vroeg bij de bus moesten zijn. Dat was heel gezellig. Als avondeten had Elena zelf sushi, spring rolls en dumplings gemaakt, wat echt heel lekker was. Daarna heb ik met Justine nog een paar spelletjes gespeeld en een film gekeken. We zijn vroeg gaan slapen, want we moesten de volgende dag om half 6 het bed uit. Fran bracht ons naar de bus en we zijn om 6:45 met de bus richting Sunshine Village vertrokken. Het was voor Justine de eerste keer dat ze de bergen in ging dus zij genoot natuurlijk enorm van het uitzicht tijdens de rit. Toen we aankwamen hebben we snel onze skischoenen aangedaan en zijn we de gondel naar de andere liften ingegaan. We zijn in totaal wel iets 25 pistes afgegaan, want het was best rustig ondanks het vakantie was. Sunshine Village is heel groot skigebied. We hadden als lunch nog een pizza gegeten. We zijn één keer helemaal naar de top van de berg gegaan, waar je een prachtig uitzicht had. Daar was het skiën wel wat moeilijker, want er waren alleen blauwe, zwarte en dubbel zwarte pistes en het waaide erg hard. Verder waren de pistes een stuk makkelijker dan bij Kicking Horse, dus we zijn ook een paar keer op zwarte pistes geweest. Op het einde van de dag zijn we helemaal naar beneden naar het begin van de gondel geskied, wat de mooiste piste was waar ik op ben geweest. Je skiet echt door het bos en tussen grote rotsen door. Je had een prachtig uitzicht en de piste was daar perfect: het waaide niet, de sneeuw was goed en er waren uitdagende stukken, maar ook stukken waar je niet op hoefde te letten en van het uitzicht kon genieten. Beneden hebben we ons omgekleed en zijn we weer met de bus richting Calgary gegaan. Justine’s gastmoeder haalde ons op. We waren eerst nog langs de skiwinkel gegaan om de ski’s terug te brengen en de deposit weer terug te krijgen.


Dat weekend was het pasen, dus ik had wat chocolade voor de kinderen en voor mijn gastouders gekocht en een appeltaart gebakken. Ze vonden de appeltaart zo lekker dat zelfs Fran het ondanks haar glutenallergie had gegeten. We zijn eerst naar de kerk geweest en daarna hebben we lekker gebruncht. Daarna hebben we de paaseieren en paashazen verstopt en hebben de kinderen ze gezocht. Fran had ook nog een paaspakketje voor mij. ‘S avonds hadden we een feest bij een familie met 11 kinderen. In totaal waren er 24 mensen! We hebben daar gegeten. Ze hadden spareribs en kip van de barbeque en er waren wel 3 taarten, cake, ijs en nog ander gebak als dessert. Fran had ook wat klaargemaakt en ze had een speciaal drankje uit Trinidad gemaakt. Ik heb vooral veel met de oudste kinderen gepraat. Die waren 21, 24 en 26.


Dinsdag begon school weer. Met Engels zijn we een boek aan het lezen, maar de eerste dagen na de vakantie kwamen er elke keer maar ongeveer 5-10 mensen naar de les. Met band gaan we eind komende week alle nummers opnemen, dus we zijn de puntjes op de i aan het zetten. Bij biologie zijn we nu met het voortplantingsstelsel bezig. De docent vraagt me elke keer om de Nederlandse namen van de begrippen en dat is soms best ongemakkelijk… We gingen ook een keer tijdens de les naar een film van een bevalling kijken en een jongen in mijn klas viel ervan flauw. Met dans zijn we nu de show die we woensdag hebben voor aan het bereiden. Dat is best leuk, vooral met de kostuums enzo. Afgelopen vrijdag hebben we de hele show voor het eerst doorgelopen met kostuums en het ging best goed. Maandag gaan in het theater oefenen. De show wordt gefilmd, maar ik weet niet zeker of dat in de vorm van een livestream of video wordt, maar dat laat ik jullie nog wel horen.


Afgelopen dinsdag kwam Sam’s moeder uit Flin Flon op bezoek. Is tot zaterdagochtend gebleven. Ze kwam voor Louisa’s verjaardag (vrijdag) en haar eigen verjaardag (donderdag) naar Calgary. Donderdag hebben we dus haar verjaardag gevierd en ik had ook nog een kleinigheidje voor haar gekocht, aangezien zij ook met een hele stapel cadeautjes hier naartoe kwam. Vrijdag was Louisa’s verjaardag en voor haar had ik een springtouw en een knuffeltje gekocht. Barb (oma) had een enorme, roze taart gebakken voor Louisa en ‘s middags hadden we nog samen koekjes gebakken. Na het eten ben ik met Elena naar een meeting gegaan met allemaal meisjes van onze leeftijd. Dat was erg gezellig en we gaan daar ook nog een keer mee afspreken. Toen we weer terug waren heb ik nog tot laat met Sam, Fran en Barb gepraat en gedronken.


Ze hebben hier nu de restaurants voor binnen weer gesloten, maar ze zijn hier gelukkig goed bezig met vaccineren. Dus hopelijk kunnen die weer snel open. Het weer wordt ook beter, dus we kunnen binnenkort ook het terras op. Zodra ik iets van een link van de dansshow heb zal ik die hierop zetten. Ik hoop dat het allemaal goed gaat, want ik heb vandaag al 3 uur geoefend. Jullie horen binnenkort dus van me als ik een link heb! Ik heb ook weer nieuwe foto's toegevoegd.

Reacties

Reacties

Anja

Ha Judith, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Wat fijn dat je al zo goed kunt skiën. Het is volgens mij ook een heel gezellig gezin waar je woont. Ik ben benieuwd naar je show ik hoop dat we het kunnen zien. Veel succes en geniet ervan!!!

Theo en Truus

Hoi Judith
Wat een leuke tijd heb jij daar!
Wij krijgen ook zin om een x naar Canada te gaan.
Heel veel succes mer de show
Groetjes

Emma

OMG Judith, zo leuk! Volgende keer ga ik mee ;)

Lisette

Hoi Judith.
Je herrinneringen worden flink aangevuld als ik je verhaal lees. Je hebt het echt goed daar.
Geniet van alle momenten dan hebben wij weer een.mooi verhaal om te lezen.

Lisette

Erna

Hallo Judith
Wil je nog wel terug naar Nederland???
Volgens mij heb je het daar prima naar je zin!
Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en ook ik ben zeer benieuwd naar je film(pje). Hoop dat het lukt.
Nog veel plezier daar

Trouwens Habiana heeft een mooi zwart hengstveulentje gekregen, we noemen hem Retro?.
Half mei verwachten we het veulen bij Vurona.

Groetjes Erna??‍♀️

Linda - Travel Active

Hallo Judith,

Wat een leuk verhaal weer! En wat goed om te lezen dat je met Justine optrekt! Super, blijf vooral schrijven. We genieten enorm van al jouw verhalen!

Groetjes,

Linda - Travel Active

Erik Niederheide

Ha Judith
Toos en ik genieten met je mee, prachtige verhalen ik denk het is een vakantie van een half jaar ? de school is gewoon meegenomen. Groetjes uit Baolder)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!