Highschoolcanada.reismee.nl

Back to basic

Zaterdag tot en met maandag ben ik met mijn gastgezin en met zus en schoonbroer van mijn gastvader, Carrie en Nathan, naar het huisje bij Golden (BC) gegaan. Omdat we daar geen water hebben moesten we veel water meenemen en Sam, mijn gastvader, had eerder een boom gekapt om met het hout het huis te verwarmen. De rit naar het huisje was prachtig want we gingen recht door de Rocky Mountains. Zaterdag zijn we de hele dag bij het huisje gebleven om het warm te stoken en te sleeën en te skiën in de "tuin". De wc bij het huisje is een hokje buiten. Het is dus heel back to basic en echt typisch canadees camperen, maar dan met een huisje in plaats van een tent of caravan. We sliepen met het hele gezin in een kamer, dus dat was wel even wennen maar wel gezellig.


Zondag gingen we de hele dag skiën in Kicking Horse: een van de beste maar ook moeilijkste skigebieden. Het was dus best stijl maar de sneeuw was heel goed. Er lag ruim 2 meter sneeuw en er was geen ijs op de piste. Hier noemen ze skiën trouwens shredding the powder. Alle kinderen behalve de baby skiën al, zelfs Laeticia (3). De jongste kinderen zitten wel nog aan een soort tuigje, dat Sam vasthoudt. Ik heb dus vooral met Louisa, die wel al alleen op de groene piste mag, Carrie en Nathan geskied. Het ging al best goed en Nathan heeft mij geleerd om zijwaarts te stoppen zodat ik de ski's naast elkaar kon houden en sneller kon gaan. Louisa en ik zijn ook nog een paar keer alleen gegaan. We zijn samen best vaak door het bos gegaan. Dat is best moeilijk want het gaat heel hard en het is heel smal (soms zo smal dat je amper kon remmen) met veel bochten en er zijn soms sprongen. Daar deed ik dus wel best voorzichtig, maar Louisa ging daar met volle vaart overheen. Dat door de bossen crossen was wel heel erg leuk. Het uitzicht tijdens het skiën was ook prachtig. Ik ben niet helemaal naar de top van de berg gegaan, want daar waren alleen hele lastige pistes en dan moet je met de gondel, waar een hele lange rij staat (je mag maar met 2 in de lift door corona). Na het skiën hebben we nog getubed. Dat is als je in een soort band de berg afgaat. Zondagavond heeft Sam me leren quadrijden door de sneeuw. Dat was ook best wel ruig, omdat ik van hem best hard mocht gaan. Daarna hebben we nog een soort après-ski gedaan in het huisje en zijn we best lang opgebleven.


Maandagochtend heb ik nog hout gekapt en gesplit met Sam en daarna zijn we weer richting huis vertrokken. De lessen op school bevallen me ook nog steeds erg goed. Engels is best makkelijk en best wel leuk en daar heb een hele leuke docent voor. Daarbij zit ik ook bij twee andere buitenlandse studenten. Bij alle andere vakken ben ik de enige. Dans gaat me ook best goed af. We zijn nu bezig met jazz en ik moet morgen voor punt dansen. Muziek is een heel groot orkest van allemaal kinderen tussen de 15 en 18 jaar, dus dat is ook altijd gezellig. Ik krijg wel de hele tijd 1e/solo trompet partijen en het niveau is best hoog, maar aangezien ik 5x in de week repetitie heb en mijn instrument naar huis mag nemen om te oefenen komt dat wel goed. Alle mensen die bij mij bij gym zitten, zitten ook met muziek bij me en ik heb dezelfde docent voor muziek als gym. Mijn gym/muziek docent weet zelf niet zo heel veel van gym af, dus we zijn vaak niet heel serieus bezig. We moesten bijvoorbeeld verplicht volleybal doen, maar dat vond onze docent niet leuk. Dus we gingen volleybal met een enorme bal doen. Biologie is heel veel huiswerk maar het is gelukkig wel heel makkelijk. Vandaag hebben we hersenen ontleed en volgende week gaan we ogen ontleden. We hebben wel bijna elke dag een klein toetsje over het huiswerk en we krijgen ook elke keer een cijfer voor het huiswerk. We krijgen gemiddeld dus 7 cijfers per week. Mijn biologie docent is helemaal fan van mij, omdat hij mij heel slim vindt en omdat ik uit Nederland kom. Hij vindt het geweldig dat ik meer dan twee talen spreek en dat ik veel dingen die we met biologie behandelen al weet. Dit komt omdat het niveau van het onderwijs hier veel lager is. Je moet soms wel meer theorie kennen, maar je hebt amper inzicht of toepassing nodig. Mijn binas mis hier dus wel. Maar die docent vindt mij zo leuk dat hij over mij vertelt tegen al zijn klassen, dus soms als ik iemand ontmoet vragen ze gelijk of ik dat slimme meisje ben waar meneer Hicks het de hele tijd over heeft.

Vanmiddag ben ik nog met een andere buitenlandse student, Laura, naar Tim Hortons gegaan. Het was wel fijn om even met een andere buitenlandse student te praten in plaats van Canadezen, om het even te hebben over de verschillen, school en onze gastgezinnen. Dit weekend kan ik kiezen tussen met Sam gaan skiën of met Fran naar Lake Louise gaan schaatsen. Ik denk dat ik naar Lake Louise ga, omdat ik nog heel vaak ga skiën en Lake Louise is een van de mooiste plekken hier in de buurt.

Reacties

Reacties

Lizet Hermkens

Wat een bijzondere reis.
Je het wel getroffen met het gezin waar je woont en krijgt de tijd wel om zo te horen.
Geniet ervan

Linda - Travel Active

Hallo Judith,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet! Geniet ervan!

Groetjes, Linda - Travel Active

Anja

Wat een leuk verhaal, Judith. Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes Anja

Lisette

Hoi Judith wat een leuk verhaal. Heerlijk om te lezen . Fijn dat je mooie en leuke bezigheden te doen hebt. Geniet er van.
Groetjes Lisette

Oma en Opa

Hallo Judith, wij vinden je verhaal ook erg leuk. Zelfs Oma kan er van genieten. Een dikke knuffel
van Oma. Groetjes Oma en Opa.

Henriette

Ha Judith,
Geweldig om te horen hoe het daar er aan toe gaat! Is denk ik wel ff wennen. Terug naar de basic. Zoals wij in de container zaten.? ook uitval van internet..Hier lopen we met een dikke jas bij _5. Wat moet je daar wel niet allemaal aan doen als je naar buiten gaat.
Groetjes en ik kijk uit naar het volgend bericht.

Marcel

Sjoën fotos en verhaol. Allemaol same in ein kamer pitte? Dèn haop ich maar dèt geej neet tevuël uie hubt gegaete...

Marianne

Wat weer een toffe ervaring belefenissen.

Judith

Hoi Judith,

Wat leuk om een beetje mee te volgen hoe het daar met je gaat. Zo te lezen heb je een druk en afwisselend programma. Fijn dat je al zo gewend bent bij je gastgezin en zoveel leuke contacten hebt.

Groetjes, Judith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!