Highschoolcanada.reismee.nl

Nog maar een maand te gaan!

Ik heb al een hele tijd geen verhaal meer geschreven, de tijd gaat zo snel! Ik heb nog maar een maand te gaan.

Vrijdagavond 7 mei ben ik ben ik met Fran, Elena, Claire-Marie en de kinderen naar Glenmore Reservoir gegaan. Dat is een park met een groot stuwmeer. Er was ook een leuke speelplaats voor de kinderen. We hebben daar de hele avond gespeeld en aan het water gezeten. De woensdag daarna, 12 mei, ben ik met Laura naar Kensington gegaan. Dat is een hele gezellige wijk met allemaal barretjes, restaurantjes en winkels. Kensington staat vooral bekend om de goede tweedehands winkels. Daar hebben Laura en ik allebei best wat gekocht, want de meeste kleding hadden de prijskaartjes er nog aan (dus nog nooit gedragen) en waren alsnog heel goedkoop. Daarna hebben we poutine, een typisch Canadees gerecht, gehaald. Dat is friet met gesmolten kaas en een ander soort saus. We hebben dat op een bankje met uitzicht op de skyline en de rivier opgegeten. Daarna hebben we door Prince’s Island Park, een park op een eiland in de rivier, en naar de Peace Bridge gewandeld. Het weekend daarna zijn we weer naar het huisje in Golden gegaan. De grote snelweg door de bergen was afgesloten, dus we moesten een best lange omweg nemen. De route was wel prachtig. De volgende keer dat we naar Golden gaan, nemen we waarschijnlijk weer die route omdat het zo mooi is. Onderweg hebben we ook veel wild gezien: herten, berggeiten, wilde paarden en een coyote. Dat weekend was het ook heel goed weer: zo tussen de 20 en 25 graden. Toen we aankwamen gingen we natuurlijk gelijk zonnen. Op zaterdagochtend zijn we naar het centrum van Golden gegaan en hebben we langs de rivier gewandeld en daarna zijn we naar de grootste peddel ter wereld gegaan. Zoals je op de foto’s die ik geplaatst heb kunt zien (onder Rocky Mountains) is het veld vol met paardenbloemen. Verder hebben we de hele middag gezond. Als avondeten hebben we een kampvuur gemaakt en daarop worsten gebakken. Na het eten hebben we ook marshmellows op het kampvuur gebakken en we hebben smores gemaakt. Later in de avond zijn we op bezoek gegaan bij de dichtstbijzijnde buren. Zij waren erg aardige mensen en een leuke hond waar ik een hele tijd mee had gespeeld. Ze hadden ook een prachtige tuin met een meer. Zondagochtend zijn we weer terug naar huis gereden via de normale route. Onderweg hebben we een zwarte beer gezien. Ik kon helaas geen foto maken, omdat we op de snelweg waren en we dus te snel gingen. Zondagavond zijn we nog naar een groot feest gegaan bij het gezin met 11 kinderen waar ik eerder al was geweest. We hebben vooral basketbal gespeeld en rond het kampvuur gezeten. Leah, de moeder, had voor iedereen avondeten gekookt wat heerlijk was.


Maandag 17 mei ben ik met Hannah gaan picknicken. We zijn eerst naar de supermarkt en Dollarama gegaan om eten en drinken te halen en daarna zijn we naar een park gelopen. Het was erg gezellig, maar we hebben lang niet alles opgekregen. De woensdag daarna sneeuwde het weer, terwijl het maandag nog 25 graden was. Dat was wel heel gek, maar het weer is hier over het algemeen heel wisselvallig. De donderdag daarna had ik de laatste online les en daarna ben ik met Laura naar Chinook winkelcentrum gegaan. We hebben even gezellig bijgepraat en geshopt, want dat weekend ging ze 2 weken naar haar gastgezin’s huisje. Zaterdag 22 mei ben ik met Sam en de kinderen gaan kanoën op Glenmore Reservoir en daarna ben ik met Sam naar de winkel gegaan en hebben we Nederlands en Belgisch bier gekocht. Hij drinkt normaal altijd goedkoop, slecht bier en hij vond het speciaalbier heel lekker. Die avond kwam Carrie, de zus van Sam, ook op bezoek. Zij bleef hier een weekend, omdat haar man, Nathan (de piloot), weg was voor werk. De zondag daarna ben ik met Elena, Claire-Marie en een vriendin van Claire-Marie gaan wandelen bij Lake Louise. Op de heenweg zag ik een grizzlybeer langs de autobaan. De meren waren wel nog half bevroren, omdat ze zo hoog liggen. We zijn bij Lake Louise de berg op gewandeld en we ook nog langs de meren Mirror Lake en Lake Agnes gewandeld. Lake Agnes ligt heel hoog, bijna op de top van de berg en heeft een waterval. Het uitzicht vanuit daar was heel erg mooi. Normaal is er een klein restaurantje bovenop de berg bij Lake Agnes, maar die gaat pas in de zomer open. Het pad was soms wel heel glad en Claire-Marie had hele gladde gympen aan dus we zijn grotendeels op onze buik of kont naar beneden gegleden. Soms ging je dan ook best hard en we zijn ook wel vaker in elkaar gebotst. Daarna zijn we naar het stadje Banff gegaan en we hebben daar bij Mac Donalds gegeten.


Afgelopen dinsdag ben ik dus weer terug naar school gegaan. Het was fijn om iedereen weer te zien. Ik zit nu in de pauze wel vaker bij een andere groep Canadezen, die wel een beetje gek, maar wel gezellig, zijn. Afgelopen zondag ben ik weer naar een feest bij het gezin met 11 kinderen gegaan. Deze keer waren er iets minder mensen, maar het was evengoed gezellig. Woensdag heb ik de 2e dansshow. Het is niet zo’n grote show als de eerste dansshow omdat we het grotendeels online voor hebben moeten bereiden. Met m’n andere vakken gaat het ook erg goed. Ik sta een 80 voor Engels, 85 voor biologie, 90 voor dans, 93 voor band en 73 voor gym. Dit weekend komt Fran’s moeder en een paar broers en zussen op bezoek voor een week. Het wordt dus weer behoorlijk druk hier in huis. Ik heb ook weer een hele hoop foto’s geplaatst.

Reacties

Reacties

Oma en Opa

Hoi Judith wat heb je weer een leuk verhaal gestuurd, met die wilde dieren en vooral de beren vinden
wij erg interessant. Wat heb je mooie punten gehaald op school. Wat zal je de sneeuw, de bergen en de
Canadezen gaan missen als je terug bent. Nog enkele weken genieten en dan heb je die leuke tijd er
weer op zitten. Wij kijken er naar uit om je weer terug te zien.

Groetjes Oma en Opa

Erik Niederheide

Hoi Judiht weer een echt leuk verhaal, ik vind het helemaal leuk wat jij meemaakt, wij kennen lesen dat jij jouw best doet, geniet de laatste paar dagen de tijd vliegt voorbij,groetjes Toos Dobby en Erik

jetty kramer

hallo Judith, wat een belevenissen!
Met plezier heb ik ze weer gelezen.
Interessant hoeveel ontmoetingen je hebt met grote
gezinnen ,met vriendinnen, met schoolgenoten!
en dan nog al die leuke uitstapjes in de natuur!
Een zwarte beer , een grisly en andere wilde dieren.
en dan de romantische barbecues met als toetje
een kampvuur!
Wat een leuk leven!
Blijf met volle teugen genieten!

lieve groetjes van Jetty en opa Frans, die het hardstikke
leuk vindt als je belt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!