Highschoolcanada.reismee.nl

3 maanden in Canada

Afgelopen zondag was het alweer precies 3 maanden geleden dat ik op het vliegtuig stapte. Het gaat echt heel snel. De dansshow van woensdag 14 april ging heel erg goed. Ik heb nog geen filmpje, omdat de filmstudenten van school de video moeten bewerken. En aangezien de scholen voor twee weken dicht zijn nu (19e tot de 30e) kan dat nog wel even duren. Met de klas hebben we wel al een filmpje gekeken wat een docent in de zaal had gemaakt en het zag er goed uit. Dat van de scholen is dus wel even een tegenvaller, maar hopelijk blijft het bij die twee weken.

Het weekend daarna ben ik op zaterdag 17 april met een Canadese vriendin, Hannah, naar Fish Creek Provincial Park geweest. We hebben daar lekker een heel groot ijs gegeten, want het was ineens 22 graden. We hebben ook nog wat gewandeld en we ze heeft nog foto's gemaakt voor haar fotografieklas. De zondag daarna ben ik met Sam en Santiago in Kananaskis gaan wandelen. Het was toen ineens weer -5 graden en er viel 70 cm sneeuw. Het weer is hier de laatste tijd dus rare dingen aan het doen. Maar de wandeling was prachtig. We liepen naar een enorme half bevroren waterval. We liepen de hele weg langs een rivier en door het bos. Het was een wandeling van in totaal 7 uur, dus we hebben best ver gelopen. We hadden eten voor onderweg meegenomen, maar doordat er zoveel sneeuw was gevallen was waren de picknickbankjes helemaal begraven. We zijn dus maar in de sneeuw gaan zitten. We hebben onderweg ook nog een hele kudde herten gezien, die totaal niet bang waren en heel dichtbij kwamen. In Kananaskis zitten ook heel veel beren, dus we moesten de berenspray de hele tijd paraat hebben, maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. We hebben onderweg ook wolven gehoord, maar we zagen ze niet.

Vanaf maandag had ik dus online les wat wel apart was, vooral met lessen als dans, band en gym. Het valt gelukkig wel mee en de docenten proberen er het beste van te maken. Afgelopen zaterdag had Sam een pokerfeest dus dat was ook wel leuk. Zondagavond heb ik ook nog gezellig met Fran en Sam gezeten, want vandaag had ik vrij. Vanavond komt een andere jongere zus van Fran, Claire-Marie, aan. Zij woonde eerst in Ontario, maar ze heeft een baan in Calgary gekregen. Dan zijn we dus met 9 in huis. Donderdag ga ik paardrijden in Kananaskis, dus dat is ook wel iets om naar uit te kijken. En vrijdag gaan we het hele weekend naar het zuiden van Alberta, dicht bij Waterton Park. We gaan dan op bezoek bij Carrie, een zus van Sam. Daar is ook prachtige natuur dus daar gaan we waarschijnlijk veel wandelen. Ik heb ook weer nieuwe foto's bij foto's gezet :)

Sander Hermkens

Al over de helft van je avontuur in Canada; wat vliegt de tijd, zeker als je Fun hebt !
Wederom een mooi verhaal van wat je allemaal hebt meegemaakt, en nog vele mooie uitjes in 't vooruitzicht.
Geniet met volle teugen !
Het is voor ons steeds weer mooi om iets van je te horen, of met je te beeld-bellen. Je hebt het super getroffen met je gastgezin, dus als je straks weer thuis bent zal dit wel weer wennen zijn (of tegenvallen).
Doe Sam, Fran en de rest van de familie de hartelijke groeten van ons.
Nogmaals, geniet van je verblijf en veel plezier ook met je internationale vrienden en vriendinnen.
P.S.: we zijn toch wel razend benieuwd naar het filmpje van de dansshow.

Groetjes, Pap

Erik Niederheide

Judith het is voor ons een droom wat jij meemaakt, wij kijken er iederskier naar uit ,
jij verteld leuke verhalen en nu ook nog leuke fotos, geniet zolang as het kan.
groetjes Toos Dobby en Erik

Julian Lange

Hoi Judith,

Wat een rare wisselingen in het weer! Nog extremer dan hier. En als ik de foto's in je andere post zie, dan ben ik toch wel onder de indruk van de natuur in Canada. Het blijft leuk om via je weblog op de hoogte te blijven.

Groetjes,
Julian Lange