Highschoolcanada.reismee.nl

Schaatsen en skiën

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets heb geplaatst. Ik heb het dan ook zo druk gehad de afgelopen tijd! Zaterdag 20 februari ben ik met Laura naar het centrum van Calgary geweest. We hebben daar geluncht bij een Japans restaurant en daarna hebben we geshopt. Het centrum is vooral zakelijk dus er zijn niet heel veel winkels in de straten, maar er is wel een winkelcentrum daar. We zijn daar dus heen gegaan. Kleding is hier echt heel goedkoop. Merken waar je in Nederland makkelijk 100 euro voor betaalt heb je hier voor 10 euro.


Zondag 21 februari zijn we met de meiden van het gezin naar Lake Louise geweest, want de jongens waren in Golden. Elena en ik hebben op Lake Louise geschaatst. Dat was echt prachtig, want het ijs is heel blauw en je hebt een prachtig uitzicht. Na het schaatsen hebben we de ijssculpturen bekeken en hebben we een wandeling over het meer en langs de bevroren watervallen gemaakt. Daarna hebben we in Banff wat gegeten en zijn we weer naar huis gegaan.


Vorige week vrijdag zijn we weer naar het huisje in Golden gegaan. Vrijdagavond kwamen we laat aan, maar het was gelukkig best warm in Golden. Het duurde dus niet heel lang tot het huisje warm was. Zaterdagochtend stonden we vroeg op en zijn we gaan skiën. Het skiën gaat me steeds beter af en ik vond het zo leuk dat ik helemaal vergat te eten. Ik heb dus de hele dag bijna aan één stuk door geskied. Zondagochtend hebben Santiago, Louisa, Elena en ik nog even gesleed voordat we weer naar Calgary vertrokken. We deden een wedstrijdje en je moest op je buik met je hoofd naar voren op de slee gaan liggen. Het ging heel erg hard en ik vloog een keer zo hard de sneeuw in dat mijn hele hoofd in de sneeuw zat.


Op school gaat ook nog alles heel goed. Mijn klas bij Engels is wel een beetje raar, want het is heel normaal dat leerlingen een uur te laat komen en sommige leerlingen hebben de eerste opdracht van het semester nog niet eens ingeleverd. Het is wel de enige les dat ik met twee andere buitenlandse studenten zit. Met dans zijn we nu bijna klaar met jazz en daarna gaan we contemporary ballet doen. Bij dans heb ook al een paar Canadese vrienden gemaakt. Bij band gaat het ook heel goed. Ik heb in totaal 5x per week repetitie: 3x tijdens school, 2x ‘s morgens om 7:45. Band is een hechte klas dus daar ken ik iedereen al best goed, vooral het gedeelte waar ik ook gym mee heb. Meestal hebben we gym in een gewone gymzaal, maar de school heeft ook 2 “sportscholen” waar we soms ook gym hebben. De grote gymzaal is heel mooi hier. Overal staan logo's van de school en van het basketbalteam. Met biologie heb ik mijn eerste grote toets al gehad en ik heb een 93/100. Ik heb de leraar dus aangenaam verrast, aangezien ik een stuk van het hoofdstuk had gemist en het in het Engels is.


Vandaag ben ik met mijn gezin naar de kerk geweest. Dat is wel heel anders dan in Nederland, want hier is het heel klein en kent iedereen elkaar. Ook vertelt de pastoor de hele tijd allemaal grappige verhalen en je hoeft dus niet de hele tijd naar gebeden enz te luisteren. Normaal zingt iedereen heel veel in de kerk naar dat mag nu niet vanwege corona. Morgen ga ik met de enige andere Nederlandse student hier in Calgary naar een winkelcentrum. Ik had nog niet met haar afgesproken, dus we hebben vast veel om over te praten. Het is hier erg warm: 5 graden! Veel mensen lopen hier dus met de korte broek rond en ik heb mijn jas al een tijd niet aangehad. Dat komt natuurlijk omdat je net aan -20 gewend bent en dan wordt het ineens 25 graden warmer.

Reacties

Reacties

jetty kramer

dag Judith. wat een leuk verslag !
en leuk dat je zo mag genieten van de ski_wereld 1
Uit eigen ervaring weet ik hoe je daar aan verslingerd
kunt raken.
Zo te horen heb je al heel wat leeftijdgenoten ont moet!
dat lijkt me super!
Zo te lezen heb je een echt pretpakket !
natuurlijk moet er ook geleerd worden en dan kom
jij even met een bijna 10 tevoorschijn !
lieve Judith geniet nog maar met volle teugen,
van deze bijzondere periode in je leven 1

liefs, Jetty kramer.

Opa Frans

Hoi Judith,
Zo te lezen en te zien bevalt het uitstekend in het verre en koude (nu ietsje minder) Calgary. Ook hier in Baarlo is het nu zeer wisselvallig. Van minus 15 naar plus 16 en alles wat daar tussen zit. Jetty heeft de eerste corona vaccinatie al gehad en ik verwacht deze week de uitnodiging. Wat dat betreft wordt het dus echt "voorjaar". Er gloort weer hoop voor een Spanje bezoek (juni-juli).
Met al jouw winterpret activiteiten ben je natuurlijk zo lenig als een stuk elastiek. Ga zo door en stuur me de nodige gegevens dat ik je kan aanmelden voor de volgende Olympische Spelen.
Deze ervaringen in Canada zullen ongetwijfeld een onuitwisbaar hoofdstuk in je levensboek gaan worden.
Pas op jezelf en heel veel succes!!!!!

Linda - Travel Active

Hallo Judith,

Wat een geweldige blog weer om te lezen!
We kijken uit naar nieuwe foto's! Heel veel plezier. Genieten!

Groet, Linda
Travel Active

Julian Lange

Dat is inderdaad een flink verschil in temperatuur. Ik kan het me niet voorstellen, met korte broek naar buiten bij 5ºC, maar ja, hier is het ook geen -20ºC geweest ?

Fijn dat het zo goed gaat en dat je geniet van alles wat je daar kunt/mag doen met je nieuw-gemaakte vriend(inn)en. En dat het op school dan ook nog heel lekker loopt in zo'n andere omgeving is een mooie prestatie.

Erik Niederheide

Hallo Judith het hoort alles goed aan ,ik denk dat eenmaalig is dat jij zoiets leuks mee kan maaken, ik zou zeggen geniet ervan, groetjes Erik en Toos

Ronald van Kesteren

Hey Judith. Geweldig leuk om je verhalen te lezen. Bergen, sneeuw, ijs, koude - een overrompelende natuur. En dan ook nog een bijzondere cultuur, niet in het minst op je school. Ik ben benieuwd of je wat van de Canadese geschiedenis, first nations en zo meekrijgt. En tja sorry, of er ook klassieke talen worden geleerd. Ik zou zeggen, laat je vooral overweldigen door alles.
Hier zijn we voor het eerst weer naar de Hogeweg gegaan. Mooi om elkaar weer te zien. En toen ik mijn postvakje keek, vond ik een leuk cadeautje. Dankjewel hiervoor. Voor nu veel plezier en hartelijke groet!

Erna

Hoi Judith,
Ik heb je even gemist maar nu ben ik weer helemaal bij!
Geweldig wat jij daar allemaal meemaakt, dat neemt niemand je meer af.
En petje af voor je prestaties op school, heel knap. Wat leuk dat die ene leraar zo’n fan van je is?.
En lekker sporten en van alles ondernemen, heerlijk toch, geniet ervan,
Kijk uit naar je volgende bericht, wat foto’s erbij is ook altijd leuk.
Groetjes Erna?‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!