Highschoolcanada.reismee.nl

Aankomst nieuwe gastgezin en eerste schooldagen

Afgelopen maandag mocht ik eindelijk uit quarantaine en ben ik naar mijn nieuwe gastgezin verhuisd. Frances-Ann en Samuel zijn de ouders. Ze hebben 4 kinderen: Louisa (7), Santiago (5), Laeticia (3) en Veronica (9 maanden). Elena (15), het zusje van Frances, woont ook hier in huis. Lekker druk dus. Maandag heeft Frances me het huis en de buurt laten zien en is Elena met me naar het winkelcentrum geweest, waar we gezellig hebben gewinkeld en wat hebben gedronken. Ze zijn katholiek en gaan regelmatig naar de kerk, maar verder zijn ze niet streng.

Dinsdag ging ik voor het eerst naar school. Ik ga naar Lord Beaverbrook, wat best een grote school is. Omdat het de eerste dag was moesten we het rooster nog maken. Het is uiteindelijk English, Dance, Music, Gym en AP Biology geworden en ik zit in grade 11. Je hebt dus 4 lessen van anderhalf uur met een pauze van een half uur. School begint dus om 9:00 en ik ben klaar om 15:30. Ik maakte al snel vrienden met twee andere studenten: Roberta en Laura. Ze zijn allebei Italiaans en Roberta woont in het gezin waar ik in quarantaine zat. Ik heb ook met best wat Canadese klasgenoten gepraat. Die zijn allemaal best nieuwsgierig omdat je uit een ander land komt. Sinds maandag zijn naschoolse sporten en activiteiten hier weer toegestaan, dus misschien dat ik me daar binnenkort voor kan aanmelden.

Mijn gastgezin heeft een erg afgelegen huisje in de bergen, bij Golden (BC), waar we morgen tot en met maandag heen gaan. Hier zal ik ook gaan skiën. Het is een soort kamperen, want het huisje heeft geen bereik, geen elektriciteit en geen stromend water. Ik ben de komende dagen en wel vaker in de weekenden dus amper bereikbaar.

Reacties

Reacties

Lisette

Hoi Judith
Klinkt allemaal erg leuk en positief.
Hoop dat je een mooie tijd hebt en veel nieuwe en leuke herinneringen gaat opdoen.

Erik2

Erik
Ha Judith dat hoord zich goed aan,geniet van deze tijd.
Groetjes Toos Dobby en Erik

Marianne van Heeswijk

Nou dat is allemaal alweer een hele ervaring. Wat goed dat je gaat dansen. Hoop dat het skieën je ook goed af gaat. Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!